چاپ در منسوجات
نوشته شده توسط : فرشید
 
 
۱۵۸۸/۵۰۰۰
در مورد آغاز دوران کنونی، چاپ در منسوجات و مواد دیگر در اروپا و آسیا انجام شد. چوب، پخته شده خاک رس، سنگ یا دیگر سطوح حک شده می تواند با پوست و یا پارچه پوشانده شود و با رنگدانه جامد پوشانده شود و نتیجه مثبتی از طراحی برش داده شود. اما پوست پرچم، گردو و سایر مواد مشابه گران بود و پاپیروس شکننده بود. با اختراع مقاله در چین، توسط Ts'ai Lun در a.d. 105 چاپ کتاب از بلوک های چوبی (xylography) عملی بود برای کاغذ ساخته شده از ژنده پوش، کنف، پوست، طناب، شبکه، و دیگر فیبر، مواد به آسانی در دسترس - ترکیب کیفیت و دوام.

یک صفحه با دست، با یا بدون تصویر، نوشته شده بود، و کاغذ نازک به بلوک مسطح چوب چسبانده شده بود. این مقاله برای ایجاد صفحه معکوس قابل رویت است و مناطق ناتوانی که توسط نوشتن پوشش داده شده اند، کاهش یافته و سطح چاپ را ترک می کنند. بلوک جوهر بود و یک ورق کاغذ بر روی آن قرار داده شد و به شدت فشرده برای انتقال جوهر از چوب به کاغذ. بنابراین، برای هر صفحه باید یک بلوک مجزا شود.

اولین نوع متحرک در چین، احتمالا در مورد آغاز دوره عصر حاضر تولید شد، اما چینیها با تقریبا 40،000 اصطلاحات ایدئولوگ، چالش ظاهرا غلط را برای این تلاش ارائه دادند. کره ای، که دارای شکل خالص ترین شکل نوشتن تمام زبان های روی زمین است، دارای 2300 نماد نسبتا مختصر است. قبل از انتقال فراتر از چاپ بلوک، قرن های چاپ شده در برنز، نوع متحرک کره ای مورد استفاده قرار گرفت.




:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: